Suske en Wiske en de toet…

Zaterdagochtend blijkt dat het een nacht was van putschen, putschen, putschen. Vele puzzelstukjes vallen in elkaar. Het lijkt een nep-coup. Al hebben niet alle Neder-Turken dat in de gaten. Zij grijpen iedere mogelijkheid voor een feestje aan. 

Bij gebrek aan EK-succes hebben honderden toeterende Turken zich ’s nachts al verzameld in Rotterdam. Schreeuwend, lopend, Turkse vlaggen zwaaiend, toeterend op scooters en in auto’s demonstreren ze… voor Erdogan. 

Een vreemd beeld van mensen waarvan in Den Haag gedacht werd dat de integratie succesvol was. Zijn dit de Denk-fans? Op de Erasmusbrug demonstreren en feestvieren terwijl aan de Bosporus gestemd gaat worden om de doodstraf weer in te voeren… 

Intussen zijn er 6.000 arrestaties verricht, 2.745 rechters ontslagen, 5 leden van de Hoge Raad op non-actief gesteld, 265 doden, zo’n 1.400 gewonden, is NAVO-basis Incirlik omsingeld geweest, kloppen er veel dingen niet, zijn er complottheorieën te over, missen we nog wat feiten en zit Erdogan sterker in het zadel dan ooit. 

Wie heeft wie nu een putsch gebakken?

Over Ik zie, ik zie
"Ik zie, ik zie" zijn blogs uit het leven. Gebeurtenissen, voorvallen, meningen en alles met een spiegel of knipoog. En zeker niet alles hoeft waar te zijn... Opbouwend kritisch over alles wat ik zie.

Plaats een reactie